Συνολικές προβολές σελίδας

Λύκειο Φαλάνης: "Νερό, πηγή ζωής και πολιτισμού"

Υπεύθυνοι Καθηγητές:

Μανδραβέλη Χρυσούλα, Βασιλείου Χρυσάνθη

Επίσκεψη της Περιβαλλοντικής Ομάδας στο Κ.Π.Ε. Υπάτης

Οι πρώτες αντιδράσεις και οι προετοιμασίες

Ήταν Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010, όταν ο διευθυντής του σχολείου μας, του Λυκείου Φαλάνης, ενημέρωσε τα πενταμελή συμβούλια των δύο επιμέρους τάξεων της Β΄ Λυκείου, ότι η Υπάτη Λαμίας αποδέχτηκε την πρόταση του Λυκείου μας για περιβαλλοντικά προγράμματα. Η χαρά όλων, όπως ήταν φυσικό, ήταν διπλή γιατί αφενός οι κόποι και οι προσπάθειες δύο και πλέον μηνών, απέδωσαν καρπούς και αφετέρου γιατί μας δίνονταν η ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα μέρος με απίστευτο φυσικό κάλλος. Ο χρόνος προετοιμασίας, όμως, ήταν ελάχιστος (μία εβδομάδα) και οι υποθέσεις που έπρεπε να διεκπεραιώσουμε αμέτρητες. Έπρεπε να ολοκληρώσουμε κάποιες εργασίες σχετικές με το θέμα, αλλά και να ετοιμαστούμε κατάλληλα για τις συνθήκες που θα συναντούσαμε.


Διαδρομή για την Υπάτη

Παρότι δεν ξεκινήσαμε με τις κατάλληλες προϋποθέσεις από θέμα καιρού, καθώς το κρύο και ο παγερός αέρας μας προετοίμαζαν για πολύ χειρότερα στην ορεινή Ύπατη, το τοπίο που συναντήσαμε εκεί μας αποζημίωσε και με το παραπάνω. Τα χιονισμένα βουνά και τα δέντρα σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα ποτάμια και ρυάκια θύμιζαν Αλπικό τοπίο, ενισχύοντας έτσι την ομορφιά της χειμωνιάτικης περιόδου.


Δραστηριότητες της πρώτης ημέρας

Την πρώτη μέρα, μόλις φθάσαμε, μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του Κ.Π.Ε Υπάτης, όπου και μας ενημέρωσαν για το σχεδιάγραμμα που οφείλαμε να ακολουθήσουμε τις δύο μέρες παραμονής μας στην περιοχή. Στη συνέχεια, κάναμε μια περιήγηση στο χωριό, επισκεπτόμενοι γραφικές εκκλησίες και τοποθεσίες και ερχόμενοι σε πραγματική επαφή με τη φύση. Δίνονταν, βέβαια, και η δυνατότητα στους μαθητές να «αναλωθούν» και σε χιονοπόλεμο, κάτι το οποίο είχαν να κάνουν για αρκετά χρόνια στην πεδινή Φαλάνη. Η επίσκεψη στο Αστεροσχολείο της Υπάτης υπήρξε εποικοδομητική για τους μαθητές, καθώς είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το σύμπαν από μια διαφορετική ματιά.

Το ίδιο μεσημέρι, μετά από ένα απολαυστικό γεύμα σε μια τοπική ταβέρνα, οι μαθητές και οι συνοδοί-καθηγητές τους κατέλυσαν σε ξενοδοχείο, υψηλών για την περιοχή προδιαγραφών.

Τελευταία «υποχρέωση» για αυτήν την κουραστική μέρα, υπήρξε μια διεξοδική ενημέρωση-παρουσίαση της έννοιας του νερού, κατά την οποία έγινε οπτικοακουστική ανάλυση όλων των θετικών επενεργειών του νερού καθώς και των κινδύνων που απορρέουν από την αλόγιστη χρήση του τονίστηκε, ιδιαίτερα, η συμβολή του ποταμού Σπερχειού και των παραποτάμων του στην ανάπτυξη της περιοχής.


Δραστηριότητες της δεύτερης ημέρας

Η δεύτερη μέρα απαιτούσε πρωινό ξύπνημα, καθώς έπρεπε να προετοιμαστούμε από τη μια για τη γνωριμία μας με το υγρό στοιχείο της περιοχής, και από την άλλη, για την επαφή μας με την ιστορία του τόπου. Συγκεκριμένα, πρώτος σταθμός υπήρξαν τα περίφημα Λουτρά

Υπάτης, όπου έγινε λεπτομερής ενημέρωση για τις ευεργετικές ιδιότητές τους σε ότι αφορά την ανθρώπινη υγεία. Στην συνέχεια, ο ποταμός Σπερχειός αποτέλεσε πόλο έλξης των ερευνητικών διαθέσεων των μαθητών, καθώς συμμετείχαν στην επεξεργασία και την ανάλυση του νερού και των ζωντανών οργανισμών του. Παράλληλα, έκαναν πεζοπορία στο δάσος, μένοντας άναυδοι από τις φυσικές ομορφιές του.

Τελευταίος σταθμός, που αφορούσε την Υπάτη, υπήρξε το Ιστορικό Μουσείο της Υπάτης, το οποίο ήταν γεμάτο από νομίσματα, ψηφιδωτά, αγγεία και αγάλματα, ενώ κατά την αποχώρησή τους από την Υπάτη και τη γύρω περιοχή, επισκέφτηκαν τη Μονή Αγάθωνος. Εκεί οι μοναχοί απέδειξαν πως η παρακμή και το

ξέφτισμα της σημερινής κοινωνίας δεν συνάδουν με τα αγαθά της φιλοξενίας και της εγκαρδιότητας, που τους χαρακτηρίζουν.

Η Λαμία, τέλος, αποτέλεσε το κύκνειο άσμα αυτής της διήμερης περιπέτειας, δείχνοντας την άλλη όψη του νομίσματος, που λέγεται ζωή στην πόλη.


Γενική αποτίμηση της εκδρομής

Φεύγοντας από την Υπάτη, αισθανόμαστε όλοι ικανοποίηση που μετριάζει την κούραση και τις αντιξοότητες που αντιμετωπίσαμε. Με άλλα λόγια, η σκέψη πως αυτή η περιβαλλοντική εκδρομή θα αποτελέσει το εφαλτήριο για ακόμα καλύτερες στο μέλλον είναι δικαιολογημένη και αναμενόμενη.


Δεν υπάρχουν σχόλια: