Στη συνάντηση εκτός από τις παρουσιάσεις προγραμμάτων Κ.Π.Ε. και Περιβαλλοντικών Ομάδων Σχολείων, έγινε αναλυτική συζήτηση για την προοπτική του Δικτύου και τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην ανάπτυξη και στήριξη των Δικτύων γενικά. Από όλους τους συμμετέχοντες, όμως, επισημάνθηκε και ο σημαντικός ρόλος που μπορούν και πρέπει να παίξουν τα Κ.Π.Ε. και τα Δίκτυα Π.Ε. στην κατεύθυνση αυτή και τονίστηκε ότι χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη σημασία.
Για τη φετινή χρονιά προτάθηκε ως ελάχιστη κοινή δραστηριότητα όλων των εμπλεκομένων στο Δίκτυο να πραγματοποιηθεί την 21η Μαρτίου (Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας και Περιβάλλοντος) η παρακάτω κοινή δράση:
Όλοι να επισκεφθούν δάσος της περιοχής τους, δασικό μονοπάτι ή ο,τιδήποτε σχετικό με το οικοσύστημα ΔΑΣΟΣ, να το φωτογραφήσουν και αφού γράψουν ένα σχετικό κείμενο, ποίημα, ιστορία κ.λπ. να το δημοσιεύσουν, στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο Δίκτυο, στον τοπικό τύπο. Φυσικά και δράσεις όπως δεντροφύτευση σε χώρο του σχολείου ή και αλλού, κατασκευή φωλιάς κ.λπ. είναι καλοδεχούμενες. Οι δράσεις αυτές καλό είναι να σταλούν και στο Κ.Π.Ε. Μουζακίου, για να αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα. Επίσης, προτάθηκε σχολεία του ίδιου Νομού, αν είναι δυνατόν, σε συνεργασία με τα συνεργαζόμενα Κ.Π.Ε. της περιοχής τους, τους Υπευθύνους Π.Ε. των νομών τους ή άλλο φορέα, να κάνουν τη χρονιά αυτή κοινές δράσεις.
Όλοι να επισκεφθούν δάσος της περιοχής τους, δασικό μονοπάτι ή ο,τιδήποτε σχετικό με το οικοσύστημα ΔΑΣΟΣ, να το φωτογραφήσουν και αφού γράψουν ένα σχετικό κείμενο, ποίημα, ιστορία κ.λπ. να το δημοσιεύσουν, στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο Δίκτυο, στον τοπικό τύπο. Φυσικά και δράσεις όπως δεντροφύτευση σε χώρο του σχολείου ή και αλλού, κατασκευή φωλιάς κ.λπ. είναι καλοδεχούμενες. Οι δράσεις αυτές καλό είναι να σταλούν και στο Κ.Π.Ε. Μουζακίου, για να αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα. Επίσης, προτάθηκε σχολεία του ίδιου Νομού, αν είναι δυνατόν, σε συνεργασία με τα συνεργαζόμενα Κ.Π.Ε. της περιοχής τους, τους Υπευθύνους Π.Ε. των νομών τους ή άλλο φορέα, να κάνουν τη χρονιά αυτή κοινές δράσεις.
Επίσης θα θέλαμε να σας θυμίσουμε ότι ισχύουν, για όποιο σχολείο ενδιαφέρεται, και οι παλιότερες προτάσεις μας:
1. Κάθε περιβαλλοντική ομάδα μπορεί να ασχοληθεί και να βρει πληροφορίες για ένα είδος δέντρου της περιοχής της. Στις περιοχές που υπάρχουν περισσότερα από ένα σχολεία καλό θα ήταν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να αποφασίσουν ανάλογα.
Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι, όταν συγκεντρωθεί αξιόλογο υλικό, η έκδοση μελλοντικά ενός βιβλίου με όσα δυνατόν περισσότερα είδη και στοιχεία υπάρχουν για κάθε δέντρο. Όλες οι πληροφορίες γίνονται δεκτές από οποιαδήποτε πηγή (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, εφημερίδες, internet κ.λ.π.). Παράδειγμα:
• Φωτογραφίες από το δικό σας φωτογραφικό φακό, (γενική εικόνα, φύλλα, άνθος, καρπός, κ.λπ.)
• Βοτανολογικά στοιχεία
• Μύθοι, παραδόσεις, θρύλοι, παραμύθια, παιχνίδια, έθιμα κ.λπ.
• Ποιήματα, τραγούδια
• Χρήσεις
• Φαρμακευτικές ιδιότητες
• Ιστορικά στοιχεία
• Σπανιότητα
• Ασθένειες
• Πηγές πληροφόρησης – Βιβλιογραφία (απαραίτητα)
Οι παραπάνω πληροφορίες μπορεί να είναι γενικές, αλλά κυρίως τοπικές. Θα βοηθούσε πολύ αν τα παραπάνω έφταναν σε μας σε ηλεκτρονική μορφή, καθώς και αν μας ενημερώνατε σύντομα για το ποιο είδος δέντρου έχετε διαλέξει.
1. Κάθε περιβαλλοντική ομάδα μπορεί να ασχοληθεί και να βρει πληροφορίες για ένα είδος δέντρου της περιοχής της. Στις περιοχές που υπάρχουν περισσότερα από ένα σχολεία καλό θα ήταν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να αποφασίσουν ανάλογα.
Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι, όταν συγκεντρωθεί αξιόλογο υλικό, η έκδοση μελλοντικά ενός βιβλίου με όσα δυνατόν περισσότερα είδη και στοιχεία υπάρχουν για κάθε δέντρο. Όλες οι πληροφορίες γίνονται δεκτές από οποιαδήποτε πηγή (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, εφημερίδες, internet κ.λ.π.). Παράδειγμα:
• Φωτογραφίες από το δικό σας φωτογραφικό φακό, (γενική εικόνα, φύλλα, άνθος, καρπός, κ.λπ.)
• Βοτανολογικά στοιχεία
• Μύθοι, παραδόσεις, θρύλοι, παραμύθια, παιχνίδια, έθιμα κ.λπ.
• Ποιήματα, τραγούδια
• Χρήσεις
• Φαρμακευτικές ιδιότητες
• Ιστορικά στοιχεία
• Σπανιότητα
• Ασθένειες
• Πηγές πληροφόρησης – Βιβλιογραφία (απαραίτητα)
Οι παραπάνω πληροφορίες μπορεί να είναι γενικές, αλλά κυρίως τοπικές. Θα βοηθούσε πολύ αν τα παραπάνω έφταναν σε μας σε ηλεκτρονική μορφή, καθώς και αν μας ενημερώνατε σύντομα για το ποιο είδος δέντρου έχετε διαλέξει.
2. Επίσης θυμίζουμε ότι μέσα στη διετία προγραμματίζεται η έκδοση ενός μουσικού CD ή και DVD σχετικά με το «ΔΑΣΟΣ» σε συνεργασία με τα σχολεία του Δικτύου και τα μουσικά σχολεία της Ελλάδας. Κάθε Π.Ο. μπορεί να συμμετέχει στην παραπάνω προσπάθεια (π.χ. συνεργασία με μουσικό του σχολείου, με μαθητές του σχολείου με γνώσεις στη μουσική, εξωτερικούς συνεργάτες κ.λπ.).
Το υλικό αφού συγκεντρωθεί στο συντονιστικό Κ.Π.Ε. θα αξιολογηθεί από ειδική επιτροπή που θα συσταθεί με απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής και των συνεργαζόμενων Κέντρων. Στόχος μας είναι το CD αυτό να διανεμηθεί σε όλα τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των εργασιών των Π.Ο ορίστηκε η 31 Μαΐου 2011.
Το υλικό αφού συγκεντρωθεί στο συντονιστικό Κ.Π.Ε. θα αξιολογηθεί από ειδική επιτροπή που θα συσταθεί με απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής και των συνεργαζόμενων Κέντρων. Στόχος μας είναι το CD αυτό να διανεμηθεί σε όλα τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των εργασιών των Π.Ο ορίστηκε η 31 Μαΐου 2011.
Στην ιστοσελίδα του Κ.Π.Ε. Μουζακίου (http://www.kpem.gr/) υπάρχει ξεχωριστός χώρος για το δίκτυο "Δάσος" και προβλέπεται η δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ όλων των σχολείων για την ανταλλαγή οποιασδήποτε πληροφορίας.
Τέλος στο περιθώριο της συνάντησης έγινε πρόταση και για τη σύνθεση της νέας Συντονιστικής Επιτροπής του δικτύου για το έτος 2011 η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από όλους τους συμμετέχοντες και στάλθηκε για έγκριση στη Διεύθυνση Σ.Ε.Π.Ε.Δ. του Υπουργείου Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Η πρόταση για τα μέλη και τις αρμοδιότητες της νέας Συντονιστικής Επιτροπής είναι:
1. Γραμμένος Κων/νος, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μουζακίου, Πρόεδρος,
2. Παπαδάκης Νικόλαος, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μολάων, Αντιπρόεδρος,
3. Μακέλη Γραμματή, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας, Γραμματέας,
4. Φουντούλη Ερεφίλη, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Βελβεντού, Ταμίας,
5. Τέλιος Λεωνίδας, Υπεύθυνος Π.Ε. Β/θμιας Λάρισας, Μέλος,
6. Μήλιου Ζωή, Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Κοζάνης, Μέλος,
7. Ασκητής Σεραφείμ, Εκπαιδευτικός του 14ου Δ.Σ. Ν.Καρδίτσας, Μέλος,
8. Μόσχου Ευφροσύνη, Εκπαιδευτικός του Γυμν. Αγίου Γεωργίου Ν. Θεσ/κης, Μέλος,
9. Παυλοπούλου Αργυρώ, Εκπρόσωπος Σ.Ε.Π.Ε.Δ., Μέλος.
Τέλος στο περιθώριο της συνάντησης έγινε πρόταση και για τη σύνθεση της νέας Συντονιστικής Επιτροπής του δικτύου για το έτος 2011 η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από όλους τους συμμετέχοντες και στάλθηκε για έγκριση στη Διεύθυνση Σ.Ε.Π.Ε.Δ. του Υπουργείου Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Η πρόταση για τα μέλη και τις αρμοδιότητες της νέας Συντονιστικής Επιτροπής είναι:
1. Γραμμένος Κων/νος, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μουζακίου, Πρόεδρος,
2. Παπαδάκης Νικόλαος, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μολάων, Αντιπρόεδρος,
3. Μακέλη Γραμματή, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας, Γραμματέας,
4. Φουντούλη Ερεφίλη, Εκπαιδευτικός Κ.Π.Ε. Βελβεντού, Ταμίας,
5. Τέλιος Λεωνίδας, Υπεύθυνος Π.Ε. Β/θμιας Λάρισας, Μέλος,
6. Μήλιου Ζωή, Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Κοζάνης, Μέλος,
7. Ασκητής Σεραφείμ, Εκπαιδευτικός του 14ου Δ.Σ. Ν.Καρδίτσας, Μέλος,
8. Μόσχου Ευφροσύνη, Εκπαιδευτικός του Γυμν. Αγίου Γεωργίου Ν. Θεσ/κης, Μέλος,
9. Παυλοπούλου Αργυρώ, Εκπρόσωπος Σ.Ε.Π.Ε.Δ., Μέλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου