Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Μανδάλη Ανδριάνα
Παιδαγωγική Ομάδα: Βαρσάνης Κωνσταντίνος
Η ΟΜΑΔΑ:
Β’ οχημάτων
Αγγελακόπουλος Θωμάς
Αργυρόπουλος Γεώργιος
Βακαλόπουλος Βασίλειος
Γάκης Κωνσταντίνος
Γιαντσίδης Αντώνης
Γκομοσίδης Παναγιώτης
Ζαμάνης Κωνσταντίνος
Ξέρρας Ιωάννης
Παιπάης Ηλίας
Τερζίδης Νικόλαος
Τουρμούσογλου Βασίλειος
Β’ ηλεκτρολόγων
Γακόπουλος Αθανάσιος
Γκομοσίδης Σπύρος
Δραγούμης Γεώργιος
Καρβούνης Ευάγγελος
Ξυνογαλάς Αλέξανδρος
Παπαγεωργίου Θωμάς
Πρέντζε Ερικέρντο
Τζερεμές Δημήτριος
Φειζο Κλέβις
Η αυλή του σχολείου αποτελεί ένα δυναμικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές καθημερινά αλληλεπιδρούν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον προαύλιο χώρο. Εκεί, στα διαλείμματα και στις ελεύθερες σχολικές ώρες διαμορφώνονται προσωπικότητες. Στην αυλή του σχολείου αναπτύσσονται διαπροσωπικές σχέσεις, καλλιεργείται η αισθητική και ευαισθητοποιείται η περιβαλλοντική συνείδηση.
Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές να:
Να βελτιωθεί η εικόνα του χώρου του σχολείου
Να ευαισθητοποιηθούν για περιβαλλοντικά θέματα
Να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση
Να μπορούν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
Να γνωρίσουν τα φυτά και να τα φροντίζουν
Να ενισχύσουν την αυτοεικόνα τους μέσα από τη προσφορά τους
Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και τη φαντασία
Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες
Να αναβαθμίσουν αισθητικά το χώρο όπου συνυπάρχουν και να καλλιεργηθεί η αισθητική τους σκέψη
ΔΡΑΣΕΙΣ:
1. Στο χώρο του σχολείου βρίσκεται ένα θερμοκήπιο που χρόνια αποτελούσε το εργαστήριο για την ειδικότητα των γεωπόνων. Η ειδικότητα αυτή έκλεισε και έτσι το θερμοκήπιο παρεμενε εγκατελείμενο για πάνω από 10 χρόνια.
Στοχος μας ήταν να το ξαναεκμεταλευτούμε καλλιεργώντας λαχανικά εποχής, που θα καταναλώνονταν από τους μαθητές του σχολείου.
Η συνεργασία μας με το Δήμαρχο Φαρσάλων κ. Καραχάλιο αποδείχθηκε σημαντική διότι μας χορήγησε ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό για να μπορέσουμε να προμηθευτούμε τα απαραίτητα φυτά και λαχανικά για το θερμοκήπιό μας.
Πρώτα ξεκίνησε το ξεχορτάριασμα
Τα σκαπτικά εργαλεία υπήρχαν από τα εργαστήρια των γεωπόνων
Οι μαθητές έσκαψαν και ανανέωσαν το χώμα με φυτόχωμα, και κάποιοι καθάρισαν τους διαδρόμους
Τα λαχανικά που φυτέψαμε ήταν: σπανάκι, αντίδια, ρόκα, μαρούλια, σέλινο, και λίγες φράουλες.
2. Για τον προαύλιο χώρο αποφασίσαμε να φυτέψουμε αρωματικά φυτά. Έτσι στον περίγυρο της αυλής του σχολείου βάλαμε αρωματικά φυτά όπως: Λεβάντα, Θυμάρι και Φασκόμηλο
3. Έξω από το θερμοκήπιο υπάρχει μια λιμνούλα. Οι μαθητές πήραν πρωτοβουλία και αποφάσισαν να την καθαρίσουν. Με αντλία έβγαλαν το βρώμικο νερό, και με σκούπες καθάρισαν τη λίμνη
Γύρω από τη λίμνη φυτέψαμε αρωματικά φυτά και λουλουδάκια αναβαθμίζοντας αισθητικά το χώρο. Οι μαθητές πλέον στα διαλειμματα μαζευόντουσαν και χαλαρώνανε απολαμβάνοντας τις δικές τους δημιουργιες.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Οι δύο ομάδες μαθητών δούλεψαν πολύ για να αναβαθμίσουν και να ομορφύνουν την αυλή του σχολείου, η οποία και τους ανήκει. Ταυτόχρονα, ανακάλυψαν τη μαγεία της ομαδικότητας γιατί τα σωστά έργα πραγματοποιούνται μόνο όταν μπορούμε να συνεργαστούμε. Τα λαχανικά του θερμοκηπίου μοιράστηκαν σε παιδιά του σχολείου μας γιατί αυτός ήταν και ο στόχος μας.
Όμως, η πραγματικότητα μας πρόλαβε δυσάρεστα, όταν λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, άγνωστοι κατέστρεψαν όλη τη δημιουργία των μαθητών. Εικόνες ντροπής και θλίψης υπάρχουν, αλλά δεν θα δοθούν στην παρούσα εργασία. Τα παιδιά με ευαισθησία, μεράκι και επιμονή δεν σταμάτησαν την προσπάθεια και ξαναέφτιαξαν την αυλή με καινούρια φυτά. Οι προσπάθειές μας για ένα όμορφο σχολικό περιβάλλον θα συνεχιστούν και του χρόνου.
Παιδαγωγική Ομάδα: Βαρσάνης Κωνσταντίνος
Η ΟΜΑΔΑ:
Β’ οχημάτων
Αγγελακόπουλος Θωμάς
Αργυρόπουλος Γεώργιος
Βακαλόπουλος Βασίλειος
Γάκης Κωνσταντίνος
Γιαντσίδης Αντώνης
Γκομοσίδης Παναγιώτης
Ζαμάνης Κωνσταντίνος
Ξέρρας Ιωάννης
Παιπάης Ηλίας
Τερζίδης Νικόλαος
Τουρμούσογλου Βασίλειος
Β’ ηλεκτρολόγων
Γακόπουλος Αθανάσιος
Γκομοσίδης Σπύρος
Δραγούμης Γεώργιος
Καρβούνης Ευάγγελος
Ξυνογαλάς Αλέξανδρος
Παπαγεωργίου Θωμάς
Πρέντζε Ερικέρντο
Τζερεμές Δημήτριος
Φειζο Κλέβις
Η αυλή του σχολείου αποτελεί ένα δυναμικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές καθημερινά αλληλεπιδρούν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον προαύλιο χώρο. Εκεί, στα διαλείμματα και στις ελεύθερες σχολικές ώρες διαμορφώνονται προσωπικότητες. Στην αυλή του σχολείου αναπτύσσονται διαπροσωπικές σχέσεις, καλλιεργείται η αισθητική και ευαισθητοποιείται η περιβαλλοντική συνείδηση.
Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές να:
Να βελτιωθεί η εικόνα του χώρου του σχολείου
Να ευαισθητοποιηθούν για περιβαλλοντικά θέματα
Να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση
Να μπορούν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
Να γνωρίσουν τα φυτά και να τα φροντίζουν
Να ενισχύσουν την αυτοεικόνα τους μέσα από τη προσφορά τους
Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και τη φαντασία
Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες
Να αναβαθμίσουν αισθητικά το χώρο όπου συνυπάρχουν και να καλλιεργηθεί η αισθητική τους σκέψη
ΔΡΑΣΕΙΣ:
1. Στο χώρο του σχολείου βρίσκεται ένα θερμοκήπιο που χρόνια αποτελούσε το εργαστήριο για την ειδικότητα των γεωπόνων. Η ειδικότητα αυτή έκλεισε και έτσι το θερμοκήπιο παρεμενε εγκατελείμενο για πάνω από 10 χρόνια.
Στοχος μας ήταν να το ξαναεκμεταλευτούμε καλλιεργώντας λαχανικά εποχής, που θα καταναλώνονταν από τους μαθητές του σχολείου.
Η συνεργασία μας με το Δήμαρχο Φαρσάλων κ. Καραχάλιο αποδείχθηκε σημαντική διότι μας χορήγησε ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό για να μπορέσουμε να προμηθευτούμε τα απαραίτητα φυτά και λαχανικά για το θερμοκήπιό μας.
Πρώτα ξεκίνησε το ξεχορτάριασμα
Τα σκαπτικά εργαλεία υπήρχαν από τα εργαστήρια των γεωπόνων
Οι μαθητές έσκαψαν και ανανέωσαν το χώμα με φυτόχωμα, και κάποιοι καθάρισαν τους διαδρόμους
Τα λαχανικά που φυτέψαμε ήταν: σπανάκι, αντίδια, ρόκα, μαρούλια, σέλινο, και λίγες φράουλες.
2. Για τον προαύλιο χώρο αποφασίσαμε να φυτέψουμε αρωματικά φυτά. Έτσι στον περίγυρο της αυλής του σχολείου βάλαμε αρωματικά φυτά όπως: Λεβάντα, Θυμάρι και Φασκόμηλο
3. Έξω από το θερμοκήπιο υπάρχει μια λιμνούλα. Οι μαθητές πήραν πρωτοβουλία και αποφάσισαν να την καθαρίσουν. Με αντλία έβγαλαν το βρώμικο νερό, και με σκούπες καθάρισαν τη λίμνη
Γύρω από τη λίμνη φυτέψαμε αρωματικά φυτά και λουλουδάκια αναβαθμίζοντας αισθητικά το χώρο. Οι μαθητές πλέον στα διαλειμματα μαζευόντουσαν και χαλαρώνανε απολαμβάνοντας τις δικές τους δημιουργιες.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Οι δύο ομάδες μαθητών δούλεψαν πολύ για να αναβαθμίσουν και να ομορφύνουν την αυλή του σχολείου, η οποία και τους ανήκει. Ταυτόχρονα, ανακάλυψαν τη μαγεία της ομαδικότητας γιατί τα σωστά έργα πραγματοποιούνται μόνο όταν μπορούμε να συνεργαστούμε. Τα λαχανικά του θερμοκηπίου μοιράστηκαν σε παιδιά του σχολείου μας γιατί αυτός ήταν και ο στόχος μας.
Όμως, η πραγματικότητα μας πρόλαβε δυσάρεστα, όταν λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, άγνωστοι κατέστρεψαν όλη τη δημιουργία των μαθητών. Εικόνες ντροπής και θλίψης υπάρχουν, αλλά δεν θα δοθούν στην παρούσα εργασία. Τα παιδιά με ευαισθησία, μεράκι και επιμονή δεν σταμάτησαν την προσπάθεια και ξαναέφτιαξαν την αυλή με καινούρια φυτά. Οι προσπάθειές μας για ένα όμορφο σχολικό περιβάλλον θα συνεχιστούν και του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου