Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Χατζή Ευαγγελία
Παιδαγωγική Ομάδα: Καψάλη Δέσποινα, Ζιάκα Βασιλική, Αναστασίου Αικατερίνη
ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣΣτο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας συμμετείχαν 127 μαθητές του Σχολείου και πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:
1. Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών Γ’ Λυκείου στη Δράμα, Ξάνθη και Θεσσαλονίκη από τις 17 έως και 19 Δεκεμβρίου. Συνοδεύτηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου κα. Ζιάκα Β. και τους καθηγητές κ. Χαϊνταρλή Κ, κ. Χατζή Ι. και την κα Αναστασίου Κ. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος επισκέφθηκαν το Εθνικό Καπνολογικό Ινστιτούτο (ΕΘΙΑΓΕ) στη Δράμα όπου και ενημερώθηκαν από αξιόλογους επιστήμονες του κέντρου για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος ιδιαίτερα κατά την εφηβική ηλικία μέσα από μια ενδιαφέρουσα εργαστηριακή προσομοίωση του καπνίσματος. Στη συνέχεια στο «Κέντρο Απεξάρτησης Όασις» στη Θεσσαλονίκη παρακολούθησαν με εξαιρετικό ενδιαφέρον τις βιωματικές μαρτυρίες ατόμων που είχαν εθιστεί τόσο στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ όσο και στο διαδίκτυο. Μέσα από έναν πρωτόγνωρο για τους μαθητές βιωματικό διάλογο γνώρισαν άτομα που προσπαθούν να απαγκιστρωθούν από τον εθισμό τους κι ένιωσαν τον αγώνα και την αγωνία των ανθρώπων-θυμάτων στις μάστιγες της κοινωνίας.
2. Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών των τμημάτων Α1 και Α3 στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο κέντρο αποτοξίνωσης «Αλκοόλ, Καπνίσματος ΟΑΣΙΣ». Στα πλαίσια της ίδιας εκδρομής επισκεφθήκαμε το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για την ομαδική εικαστική έκθεση «Σπίτι», από το ΚΕΘΕΑ «Διάβαση».
Α) Το κέντρο «ΟΑΣΙΣ» είναι Αστική μη κερδοσκοπική Εταιρία που συντηρείται από συνδρομές και χορηγίες , προκειμένου να επιβιώσει και να εκπληρώσει τους στόχους της , παρέχοντας ένα φάσμα υπηρεσιών ειδικά σχεδιασμένων ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εθισμένων και των οικογενειών τους.
Βασικός σκοπός της «ΟΑΣΙΣ» είναι η προσφορά πολύπλευρης υποστήριξης σε άτομα εξαρτημένα από αλκοόλ, ναρκωτικά, τυχερά παιχνίδια, εθισμό στο διαδίκτυο κλπ.
Ειδικοί σκοποί της «ΟΑΣΙΣ» είναι:
1. Η πληροφόρηση για τους εθισμούς και τις εξαρτήσεις.
2. Η κοινωνική επανένταξη των απεξαρτημένων ατόμων.
3. Η επιστημονική έρευνα και μελέτη του φαινομένου της εξάρτησης, των παραγόντων που το δημιουργούν.
4. Η ευαισθητοποίηση – ενημέρωση του ευρύτερου κοινού.
5. Η διατύπωση θέσεων και προτάσεων προς τους φορείς άσκησης εξουσίας για τη διαμόρφωση κατάλληλων πολιτικών.
6. Η συνεργασία και δικτύωση με φορείς που αναπτύσσουν συναφείς δράσεις.
7. Η ευαισθητοποίηση – κινητοποίηση επιστημόνων για εθελοντική προσφορά βοήθειας.
8. Η δημιουργία και λειτουργία εκπαιδευτικών εργαστηρίων απεξαρτημένων ατόμων για την απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.
9. Η ανάπτυξη αθλητικών, πολιτιστικών, ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων για εξαρτημένα άτομα.
10. Η προώθηση του εθελοντισμού (δημιουργία ομάδων αυτοβοήθειας).
Β) Τα 110 «σπίτια» που παρουσιάστηκαν στην έκθεση στο ΜΜΣΤ συνιστούν «ιδανικούς» τόπους ζωής και τρόπους να κατοικήσει κανείς τον κόσμο, να βρει τη θέση του και τον εαυτό του μέσα σε αυτόν και να τη μοιραστεί μαζί με άλλους. Οι καλλιτέχνες που συμμετείχαν μετατρέπουν σε έργο την εμπειρία που μοιράζονται μέσω του ΚΕΘΕΑ και παρουσιάζουν ο καθένας το δικό του «σπίτι», αλλά και την ιδέα του σπιτιού ως ζωτικού χώρου για διεύρυνση της αντίληψης της πραγματικότητας.
4. Οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Α3 συμμετείχαν στο σχολικό διαγωνισμό που διοργάνωσε το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Λάρισας «ΟΡΦΕΑΣ» με θέμα «Η Πρόληψη ως μια θετική στάση ζωής απέναντι στις εξαρτήσεις». Οι μαθητές συμμετείχαν σε ομάδες των τριών ατόμων παρεμβαίνοντας εικαστικά στην αφίσα του Κέντρου Πρόληψης και βρίσκοντας μια νέα λεζάντα, για την αφίσα. Στην ομάδα των μαθητών που αποτελούνταν από τους Παραφέστα Αγλαϊα, Πράπα Ευαγγελία και Ρούσεβ Μιλέν απονεμήθηκε το τρίτο βραβείο (δωροεπιταγή βιβλιοπωλείου αξίας 40€ για το κάθε μέλος της ομάδας). Στις υπόλοιπες ομάδες που έλαβαν μέρος στην έκθεση δόθηκε έπαινος συμμετοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου