Συνολικές προβολές σελίδας

Γυμνάσιο Λ.Τ. Καλλιθέας: "Σχολικός Αποκλεισμός – Εκφοβισμός: Φαινόμενα βίας και παρενόχλησης σωματικής, λεκτικής, διαδικτυακής στο σχολικό περιβάλλον" Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Ράπτου Ευαγγελία
Παιδαγωγική Ομάδα: Λαμπροπούλου Βικτωρία

Οι μαθητές της ομάδας

 Βαλιώτη Kωνσταντίνα
 Γιαμούζης Βασιλειος
 Γκαρλέμος Αστέρης
 Γκουγκουμάτη Δέσποινα
 Ζιακούλης Στέλιος
 Καζακλάρη Χρυσάνθη
 Κατής Φώτης
 Μαντζάρας θωμάς
 Μαργαρίτη Γεωργία
 Μπαλούκα Ξανθή
 Μπουμπουνάρα Ιωάννα
 Μπουσνάκη Αικατερίνη
 Μωραΐτη Αννα
 Ναλπατίδης Χρήστος
 Ντέρκος Αγησίλαος
 Παπαδόπουλος Μιχάλης
 Παπακυριάκου Ευθυμία
 Τσιόγκα Βασιλική
 Χατζεϊπίδου Αφροδίτη

Ορισμός:
Απρόκλητη, εσκεμμένη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βίαιη και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου.

Μορφές:
 Σωματική
 Λεκτική
 Σεξουαλική παρενόχληση
 Ψυχολογική βία
 Διαδικτυακή βία

Σωματική Βία:
Χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές, τρικλοποδιές, πρόκληση τραυματισμού μελανιών, χρήση αντικειμένων.

Λεκτική Βία:
Βρισιές, κοροϊδία, παρατσούκλια, σαρκασμός, ειρωνεία, προσβολές ρατσιστικού περιεχομένου.

Σεξουαλική Παρενόχληση:
Ανεπιθύμητο άγγιγμα, υπονοούμενα με χειρονομίες αγγίγματα, μηνύματα, σεξουαλική επίθεση.

Ψυχολογική Βία:
Σκόπιμη απομόνωση, αποκλεισμός από παρέες και σχολικές δραστηριότητες εκβιασμός υποτίμηση διάδοση ψεύτικων φημών.

Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός:
Χρήση μέσων τεχνολογίας όπως μηνύματα, e-mail, ανάρτηση στο διαδίκτυο εικόνων με σκοπό τον εξευτελισμό και διασυρμό του μαθητή.
Αίτια:
 Οικογενειακοί παράγοντες
 Διαπαιδαγώγηση
 Φύλο
 Το νεαρό της ηλικίας
 Ψυχική υγεία
 Κλίμα σχολείου
 Πολιτικές εκπαιδευτικού συστήματος
 Προβολή βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Χαρακτηριστικά του θύτη:
Ασκώντας βία νομίζει ότι:
 Είναι μαγκιά
 Προστατεύει τον εαυτό του
 Προκαλεί τον θαυμασμό
 Αποκτά δύναμη και εξουσία
Στην πραγματικότητα νοιώθει:
 Άσχημα με τον εαυτό του
 Θύμα με το περιβάλλον του
 Έχει προβλήματα με το σχολείο την οικογένειά του, τον εαυτό του.
 Φόβο, ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Χαρακτηριστικά του θύματος:
 Παρουσιάζει χαμηλό προφίλ
 Είναι ευαίσθητα, ανασφαλή, εσωστρεφή άτομα.
 Ξεχωρίζουν σε σχολικές επιδόσεις
 Είναι ανίκανα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους
 Με χαμηλή αυτοεκτίμηση
 Παιδιά άλλων εθνικοτήτων.

Ενδείξεις ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού:
 Μειωμένη διάθεση
 Αδικαιολόγητες απουσίες
 Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση
 Σκισμένα ρούχα
 Απώλεια προσωπικών αντικειμένων
 Άρνηση να συμμετάσχει σε σχολικές δραστηριότητες
 Αναζήτηση προστασίας κοντά σε καθηγητές
 Ψυχοσωματικά προβλήματα.

Οι επιπτώσεις στο θύμα:
 Άγχος, ανασφάλεια, φοβίες
 Μαθησιακές δυσκολίες
 Ψυχοσωματικά προβλήματα
 Διαταραχές ύπνου
 Κατάθλιψη
 Τάσεις για αυτοκτονία

Οι επιπτώσεις στον θύτη:
 Κίνδυνος να διακόψει την φοίτηση στο σχολείο
 Τάσεις φυγής από το σπίτι
 Κίνδυνος να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική, παραβατική συμπεριφορά

Αντιμετώπιση φαινομένου
Το σχολείο οφείλει να παρέχει ασφάλεια.
 Ενημέρωση εκπαιδευτικών μαθητών, γονιών
 Ουσιαστική επιτήρηση
 Ικανότητα αντίληψης του φαινομένου
 Αντίδραση, αναφορά , αντιμετώπιση
 Πρόγραμμα στήριξης, αντιμετώπισης από το Υπουργείο
 Διορισμός υπεύθυνου επιμορφωμένου εκπαιδευτικού.

Ευχαριστούμε την κα Ρούση Χριστίνα Μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την παραχώρηση των video με θέμα «Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό»

Δεν υπάρχουν σχόλια: