Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Ράπτου Ευαγγελία
Παιδαγωγική Ομάδα: Λαμπροπούλου Βικτωρία
Οι μαθητές της ομάδας
Βαλιώτη Kωνσταντίνα
Γιαμούζης Βασιλειος
Γκαρλέμος Αστέρης
Γκουγκουμάτη Δέσποινα
Ζιακούλης Στέλιος
Καζακλάρη Χρυσάνθη
Κατής Φώτης
Μαντζάρας θωμάς
Μαργαρίτη Γεωργία
Μπαλούκα Ξανθή
Μπουμπουνάρα Ιωάννα
Μπουσνάκη Αικατερίνη
Μωραΐτη Αννα
Ναλπατίδης Χρήστος
Ντέρκος Αγησίλαος
Παπαδόπουλος Μιχάλης
Παπακυριάκου Ευθυμία
Τσιόγκα Βασιλική
Χατζεϊπίδου Αφροδίτη
Ορισμός:
Απρόκλητη, εσκεμμένη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βίαιη και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου.
Μορφές:
Σωματική
Λεκτική
Σεξουαλική παρενόχληση
Ψυχολογική βία
Διαδικτυακή βία
Σωματική Βία:
Χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές, τρικλοποδιές, πρόκληση τραυματισμού μελανιών, χρήση αντικειμένων.
Λεκτική Βία:
Βρισιές, κοροϊδία, παρατσούκλια, σαρκασμός, ειρωνεία, προσβολές ρατσιστικού περιεχομένου.
Σεξουαλική Παρενόχληση:
Ανεπιθύμητο άγγιγμα, υπονοούμενα με χειρονομίες αγγίγματα, μηνύματα, σεξουαλική επίθεση.
Ψυχολογική Βία:
Σκόπιμη απομόνωση, αποκλεισμός από παρέες και σχολικές δραστηριότητες εκβιασμός υποτίμηση διάδοση ψεύτικων φημών.
Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός:
Χρήση μέσων τεχνολογίας όπως μηνύματα, e-mail, ανάρτηση στο διαδίκτυο εικόνων με σκοπό τον εξευτελισμό και διασυρμό του μαθητή.
Αίτια:
Οικογενειακοί παράγοντες
Διαπαιδαγώγηση
Φύλο
Το νεαρό της ηλικίας
Ψυχική υγεία
Κλίμα σχολείου
Πολιτικές εκπαιδευτικού συστήματος
Προβολή βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Χαρακτηριστικά του θύτη:
Ασκώντας βία νομίζει ότι:
Είναι μαγκιά
Προστατεύει τον εαυτό του
Προκαλεί τον θαυμασμό
Αποκτά δύναμη και εξουσία
Στην πραγματικότητα νοιώθει:
Άσχημα με τον εαυτό του
Θύμα με το περιβάλλον του
Έχει προβλήματα με το σχολείο την οικογένειά του, τον εαυτό του.
Φόβο, ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Χαρακτηριστικά του θύματος:
Παρουσιάζει χαμηλό προφίλ
Είναι ευαίσθητα, ανασφαλή, εσωστρεφή άτομα.
Ξεχωρίζουν σε σχολικές επιδόσεις
Είναι ανίκανα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους
Με χαμηλή αυτοεκτίμηση
Παιδιά άλλων εθνικοτήτων.
Ενδείξεις ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού:
Μειωμένη διάθεση
Αδικαιολόγητες απουσίες
Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση
Σκισμένα ρούχα
Απώλεια προσωπικών αντικειμένων
Άρνηση να συμμετάσχει σε σχολικές δραστηριότητες
Αναζήτηση προστασίας κοντά σε καθηγητές
Ψυχοσωματικά προβλήματα.
Οι επιπτώσεις στο θύμα:
Άγχος, ανασφάλεια, φοβίες
Μαθησιακές δυσκολίες
Ψυχοσωματικά προβλήματα
Διαταραχές ύπνου
Κατάθλιψη
Τάσεις για αυτοκτονία
Οι επιπτώσεις στον θύτη:
Κίνδυνος να διακόψει την φοίτηση στο σχολείο
Τάσεις φυγής από το σπίτι
Κίνδυνος να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική, παραβατική συμπεριφορά
Αντιμετώπιση φαινομένου
Το σχολείο οφείλει να παρέχει ασφάλεια.
Ενημέρωση εκπαιδευτικών μαθητών, γονιών
Ουσιαστική επιτήρηση
Ικανότητα αντίληψης του φαινομένου
Αντίδραση, αναφορά , αντιμετώπιση
Πρόγραμμα στήριξης, αντιμετώπισης από το Υπουργείο
Διορισμός υπεύθυνου επιμορφωμένου εκπαιδευτικού.
Ευχαριστούμε την κα Ρούση Χριστίνα Μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την παραχώρηση των video με θέμα «Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό»
Παιδαγωγική Ομάδα: Λαμπροπούλου Βικτωρία
Οι μαθητές της ομάδας
Βαλιώτη Kωνσταντίνα
Γιαμούζης Βασιλειος
Γκαρλέμος Αστέρης
Γκουγκουμάτη Δέσποινα
Ζιακούλης Στέλιος
Καζακλάρη Χρυσάνθη
Κατής Φώτης
Μαντζάρας θωμάς
Μαργαρίτη Γεωργία
Μπαλούκα Ξανθή
Μπουμπουνάρα Ιωάννα
Μπουσνάκη Αικατερίνη
Μωραΐτη Αννα
Ναλπατίδης Χρήστος
Ντέρκος Αγησίλαος
Παπαδόπουλος Μιχάλης
Παπακυριάκου Ευθυμία
Τσιόγκα Βασιλική
Χατζεϊπίδου Αφροδίτη
Ορισμός:
Απρόκλητη, εσκεμμένη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βίαιη και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση ψυχικού και σωματικού πόνου.
Μορφές:
Σωματική
Λεκτική
Σεξουαλική παρενόχληση
Ψυχολογική βία
Διαδικτυακή βία
Σωματική Βία:
Χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές, τρικλοποδιές, πρόκληση τραυματισμού μελανιών, χρήση αντικειμένων.
Λεκτική Βία:
Βρισιές, κοροϊδία, παρατσούκλια, σαρκασμός, ειρωνεία, προσβολές ρατσιστικού περιεχομένου.
Σεξουαλική Παρενόχληση:
Ανεπιθύμητο άγγιγμα, υπονοούμενα με χειρονομίες αγγίγματα, μηνύματα, σεξουαλική επίθεση.
Ψυχολογική Βία:
Σκόπιμη απομόνωση, αποκλεισμός από παρέες και σχολικές δραστηριότητες εκβιασμός υποτίμηση διάδοση ψεύτικων φημών.
Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός:
Χρήση μέσων τεχνολογίας όπως μηνύματα, e-mail, ανάρτηση στο διαδίκτυο εικόνων με σκοπό τον εξευτελισμό και διασυρμό του μαθητή.
Αίτια:
Οικογενειακοί παράγοντες
Διαπαιδαγώγηση
Φύλο
Το νεαρό της ηλικίας
Ψυχική υγεία
Κλίμα σχολείου
Πολιτικές εκπαιδευτικού συστήματος
Προβολή βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Χαρακτηριστικά του θύτη:
Ασκώντας βία νομίζει ότι:
Είναι μαγκιά
Προστατεύει τον εαυτό του
Προκαλεί τον θαυμασμό
Αποκτά δύναμη και εξουσία
Στην πραγματικότητα νοιώθει:
Άσχημα με τον εαυτό του
Θύμα με το περιβάλλον του
Έχει προβλήματα με το σχολείο την οικογένειά του, τον εαυτό του.
Φόβο, ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Χαρακτηριστικά του θύματος:
Παρουσιάζει χαμηλό προφίλ
Είναι ευαίσθητα, ανασφαλή, εσωστρεφή άτομα.
Ξεχωρίζουν σε σχολικές επιδόσεις
Είναι ανίκανα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους
Με χαμηλή αυτοεκτίμηση
Παιδιά άλλων εθνικοτήτων.
Ενδείξεις ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού:
Μειωμένη διάθεση
Αδικαιολόγητες απουσίες
Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση
Σκισμένα ρούχα
Απώλεια προσωπικών αντικειμένων
Άρνηση να συμμετάσχει σε σχολικές δραστηριότητες
Αναζήτηση προστασίας κοντά σε καθηγητές
Ψυχοσωματικά προβλήματα.
Οι επιπτώσεις στο θύμα:
Άγχος, ανασφάλεια, φοβίες
Μαθησιακές δυσκολίες
Ψυχοσωματικά προβλήματα
Διαταραχές ύπνου
Κατάθλιψη
Τάσεις για αυτοκτονία
Οι επιπτώσεις στον θύτη:
Κίνδυνος να διακόψει την φοίτηση στο σχολείο
Τάσεις φυγής από το σπίτι
Κίνδυνος να εξελιχθούν σε ενήλικες με αντικοινωνική, παραβατική συμπεριφορά
Αντιμετώπιση φαινομένου
Το σχολείο οφείλει να παρέχει ασφάλεια.
Ενημέρωση εκπαιδευτικών μαθητών, γονιών
Ουσιαστική επιτήρηση
Ικανότητα αντίληψης του φαινομένου
Αντίδραση, αναφορά , αντιμετώπιση
Πρόγραμμα στήριξης, αντιμετώπισης από το Υπουργείο
Διορισμός υπεύθυνου επιμορφωμένου εκπαιδευτικού.
Ευχαριστούμε την κα Ρούση Χριστίνα Μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την παραχώρηση των video με θέμα «Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου