Συνολικές προβολές σελίδας

Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής: "Δημιουργική απασχόληση και Ψυχική Υγεία. Εθελοντισμός" Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Μέμτσα Χάιδω
Παιδαγωγική Ομάδα: Σχισμένου Ασημούλα

Συμμετέχουν οι μαθητές:

1. Γκεμίση Αποστολία
2. Τσιονάρα Παρασκευή
3. Μπουγάτσιας Δημήτριος
4. Τάσιος Ευάγγελος
5. Σκοτεινιώτης Γεώργιος
6. Κουτσοπάγος Δημήτριο
7. Ευαγγελίδη Αγγελική
8. Μητός Νικόλαος
9. Λέκκας Βασίλειος
10. Σκοτεινιώτη Αικατερίνη
11. Δήμου Ιωάννης
12. Σταμάτη Νεκταρία
13. Νίκου Μαρία
14. Φιλίπ Μιχάλης
15. Κούτρα Ιωάννα
16. Μπίλλας Θωμάς
Οι μαθητές με τη βοήθεια των συντονιστών καθηγητών δημιούργησαν:
1. Χάρτινο τηλέφωνο
2. Παραδοσιακό νερόμυλο από κομμάτια ξύλου
3. Παραδοσιακό αγροτόσπιτο από κομμάτια ξύλου
4. Οι μαθήτριες διδάχτηκαν κέντημα την παραδοσιακή σταυροβελονιά.

1. ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
Το τηλέφωνο είναι μία συσκευή συνδιάλεξης η οποία μεταφέρει τον ήχο μέσω ηλεκτρικών σημάτων. Συγκεκριμένα πρόκειται για συσκευή που μετασχηματίζει τις ηλεκτρικές ταλαντώσεις σε ηχητικές. Η συσκευή αυτή αποτελείται από πομπό και δέκτη και συνδέεται με καλώδιο με το τηλεφωνικό κέντρο. Ο πομπός έχει μέσα σ' ένα σωλήνα μια μετάλλινη πλάκα μπροστά σε ηλεκτρομαγνήτη. Μόλις ακουστεί η φωνή μας επάνω στην πλάκα, αυτή αρχίζει να κάνει παλμικές κινήσεις ισχυρές ή αδύνατες, ανάλογα με τον τόνο που έχει η φωνή μας, που επηρεάζουν τον ηλεκτρομαγνήτη. Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος, τα ηχητικά κύματα περνούν από το καλώδιο και φτάνουν στο δέκτη που έχει κι αυτός έναν ηλεκτρομαγνήτη μ' ένα διάφραγμα μπροστά του. Το διάφραγμα του δέκτη με τη σειρά του αρχίζει να έχει παλμικές κινήσεις από τα ηχητικά κύματα του πομπού που μεταδίδει ο ηλεκτρομαγνήτης. Μ' αυτόν τον τρόπο η ανθρώπινη ομιλία ξανακούγεται στο ακουστικό με την αναπαραγωγή των ήχων. Ο πομπός και ο δέκτης ενός τηλεφώνου είναι τοποθετημένοι σ' ένα όργανο που λέγεται ακουστικό.

2. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥ Όταν το μυλοβάγενο γεμίσει νερό, αυτό εξέρχεται από την οπή του σιφουνίου με μεγάλη πίεση (λόγω υψομετρικής διαφοράς του επάνω μέρους του μυλοβάγενου με το κάτω), κτυπάει τα πτερύγια της φτερωτής, η οποία θέτει σε κίνηση τον άξονα, αυτός την άνω μυλόπετρα και κατόπιν το επανωμύλι και το βαρδάρι.
ΧΡΟΝΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Οι νερόμυλοι χωρίζονταν σε αυτούς που λειτουργούσαν όλο το χρόνο και στους εποχιακούς, που δούλευαν μόνο το χειμώνα. Οι εποχιακοί διέκοπταν τη λειτουργία τους το καλοκαίρι, γιατί τα νερά χρησιμοποιούνταν για την άρδευση των καλλιεργημένων εκτάσεων.
ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ / ΓΙΑΤΙ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ
Οι νερόμυλοι χτίστηκαν κατά κύριο λόγο στην Ηπειρωτική Ελλάδα και τα μεγάλα νησιά όπου υπήρχε νερό και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως ως αλεστικοί δημητριακών / σιτηρών και λιγότερο για το άλεσμα δεψικών υλών χρήσιμων στα βυρσοδεψεία (ταμπακόμυλοι), για την παρασκευή μπαρουτιού (μπαρουτόμυλοι) και κουρασανιού για οικοδομικές εργασίες. Το πιο παλιό επίσημο απογραφικό στοιχείο που διαθέτουμε αναφέρει ότι μετά την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, στα τότε όριά του, βρέθηκαν περίπου 6.000 νερόμυλοι κατά τα τρία τέταρτα κατεστραμμένοι. Από αυτούς σχεδόν οι 5.500 ήταν τούρκικοι και περιήλθαν στο ελληνικό δημόσιο που τους νοίκιαζε σε ιδιώτες. Υπάρχουν επίσης πολλά τουρκικά έγγραφα που αναφέρουν αναλυτικά τους νερόμυλους για είσπραξη φόρων, αλλά για ορισμένες μόνο περιοχές. Γενικά παρατηρείται μία προτίμηση προς τους νερόμυλους για πολλούς λόγους μερικοί από τους οποίους είναι οι εξής
 Η δαπάνη και ο χρόνος κατασκευής του ήταν μικρές.
 Η λειτουργία του δεν ήταν εξαρτημένη από τις καιρικές συνθήκες, ώστε να επηρεάζεται η ποσότητα και η ποιότητα του παραγόμενου αλέσματος.
 Οι ζημιές και οι φθορές του μύλου ήταν ελάχιστες.
 Υπήρχε η ελευθερία κατασκευής κτισμάτων κοντά στο μύλο, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την κατοικία της οικογένειας του μυλωνά.
 Υπήρχε η αντίληψη ότι σε σύγκριση με τον ανεμόμυλο ο νερόμυλος έκανε καλύτερο αλεύρι.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές χρησιμοποιώντας μικρά ξύλινα κομμάτια έφτιαξαν ένα παραδοσιακό ανεμόμυλο και έμαθαν την λειτουργία του και τη χρησιμότητά του.
Οι μαθητές έφτιαξαν ένα αγροτόσπιτο από μικρά κομμάτια ξύλου.
Οι μαθήτριες έμαθαν την παραδοσιακή βελονιά κεντήματος τη σταυροβελονιά.
Οι μαθητές δημιούργησαν ένα χάρτινο τηλέφωνο με όλα τα μέρη του και έμαθαν την λειτουργία του.
Οι μαθητές δημιούργησαν κατασκευή παραδοσιακού σπιτιού και ανεμόμυλο από ξύλινα κομμάτια

Δεν υπάρχουν σχόλια: